En bra dag blev en dålig dag :(


I lördags skulle jag elin niklas och anders(elins pappa) ut med båten, sola fiska och åka gummiring efter båten. Efter en timme ute på sjön va det dags för gummiringen.

När det va min tur att åka hände det som inte fick hända. Det hade blåst upp lite vågorna blev större efter båten och jag kunade ej hålla mig kvar och slängdes av i vattnet och slog diverse volter innan jag sjöng ner. för er som inte vet när man landar i vattnet i sådan hör hastighet är det som att trilla i asfalt.
Hur jag kom upp till ytan minns jag ej men känslan att min högra sida va helt förstörd va jag mkt väl medveten om för det gjorde sååå ont och jag kunde knappt andas. Och jag kände att jag inte kunde trampa vatten längre. Som tur va va elin snabb på att få båten runt och få upp mig ur vattnet. Väl inne på land kunde jag knappt röra mig och andningen blev värre. Ambulansen kom och nack kragen fick på och in till lund.
Väl inne i lund fick vi vänta och vänta och vänta. till sist va smärtan så olidlig att jag hade kunnat kräka. fick smärtstillande. doktorn kom och nackkragen åkte av som va en sådan lättnad. In på lungröntgen där det inte hittade något i mina lungor som tur är så efter 6 timmar fick jag åka hem. Har en rejäl muskelsträckning och troligtvis nogon spricka i revbenen men ingen dom kan se genom bara lungröntgen och inget dom kände dom behövde kolla genom annan röntgen eftersom det inte gör något åt det. Gäller bara att vila och låta kroppen ta hand om det.
Men det är inget skönt precis har fortfarande jätte svårt för att ta djupa andetag och smärtan är inget vidare men  inte som det var i lördags som tur är.

Ett stort tack till alla ni som var med i lördags och speciellt till min helt underbara vän Elin som var vid min sida hela dagen/kvällen. Jag älskar dig <3

När vi väl skulle hem väntade vi på nille(elins pojkvän) kände jag en konstig känsla i kroppen. Jag bara till elin jag behöver nog vatten. fick sätta mig ner och när elin kom med vatten va jag likblek och kändes som jag va påväg bort. fick ett äpple och lite mer godis sen kändes det bättre. Inte konstig man håller på att svimma om man inte ätit på 9 timmar. Så vi fick en runda in om MC för att trycka i oss lite flotiga hamburgare=)

Låg hela söndagen och denna dagen lär se likadan ut tyvärr:(



Kommentarer
Postat av: AnnaNordström

Tänker på dig vännen !

2010-07-05 @ 18:56:14
URL: http://ananordstrom.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0